Vi forventer en heftig debat, når ni partiledere udfordres af erhvervslivet i Ny Ridehus. Aftenens debat vil blive konsekvent og knivskarpt styret af Clemens Kjersgaard.

Blot seks dage før krydset skal sættes, inviterer Næstved Erhvervsforening til debat om blandt andet ”Hvordan synes I selv, det går? Dækningsafgift? Udbudspolitik? Erhvervsklima? Og meget mere.

Vi er nu en af de få kommuner uden for Storkøbenhavn, der stadig er belastet af dækningsafgiften. En afgift som erhvervslivet indgik aftale med Næstved Byråd om, da den nye omfartsvej skulle finansieres. Men nu stiller politikkerne pludselig betingelser om, at erhvervslivet skal skaffe flere arbejdspladser og elevpladser, før de vil afskaffe en erhvervsafgift, der sender nogle helt gale signaler til erhvervslivet – både i forhold til de, der er etableret i kommunen – men også i forhold til de, der overvejer at etablere sig.

Samtidig må vi konstatere at Næstved ligger i den nederste tredjedel i DI analysen om erhvervsklima i landets kommuner. Trods en lille fremgang totalt set gik Næstved tilbage på fire områder. Blandt andet på kommunens velfærdsservice er vi rykket ned på plads 94 ud af 96. Så der er sandelig plads til forbedringer.

Vi forventer en skarp debat, hvor vi får svar på, hvem der vil erhvervslivet i Næstved og dermed udvikling og velstand for os alle.

Kom og deltag i debatten.

Clement Kjersgaard vil på sin insisterende facon styre os knivskarpt igennem aftenen, hvor vi forventer en heftig debat om bl.a.

• ”Hvordan synes I selv, det går?”
  • Dækningsafgift?
  • Udbudspolitik?
  • Erhvervsklima?
  • Og meget mere...

Onsdag 15. november kl. 18-20 i Ny Ridehus, Næstved.
Dørene åbnes kl. 17.30 – og der vil være mulighed for at networke med politikerne til kl. 21.

Du vil møde de politiske partiers spidskandidater
Carsten Rasmussen (A), Kristian Skov-Andersen (V), Helge Adam Møller (C), Niels D. Kelberg, (O), Klaus Eusebius Jacobsen (B), Jette Leth Buhl (F), Thor Temte (Ø), Henrik Brink (D) og Andreas Rohde (I).

Inden vi går hjem har vi forhåbentlig fået svar på, hvem der vil erhvervslivet i Næstved og dermed udvikling og velstand for os alle.

Vi glæder os til at se mange erhvervsfolk og borgere i Ny Ridehus.