1. Opklarende information om ”International Lufthavn til Næstved”

International lufthavn til Næstved

Under denne overskrift bragte vi i onsdagens nyhedsbrev vores idé om en ”International Lufthavn i Næstved”.

Samtidig bragte vi en kortillustration der viste et eksempel på en lufthavnsmodel, som her var angivet vest for ringvejen mellem Karrebækvej og Slagelsevej på et kort over Næstved.

Vi har efterfølgende haft samtaler med lodsejere som mener, at vi med så vidtgående forslag og detaljerede tegninger påfører deres ejendom værditab, hvis sådanne skitser og tegninger offentliggøres.

I Næstved Erhvervsforenings bestyrelse ønsker vi på ingen måde at stille nogen virksomheder eller lodsejere i en sådan situation og beder derfor modtagerne af nyhedsbrevet se bort fra denne skitse, men udelukkende tage ideen til efterretning uden den aktuelle placering, da denne blot var et eksempel.

Vores intention har udelukkende været at sætte fokus på at tænke større og se Næstved som et område, der kan udvikle sig med større hastighed.

På bestyrelsens vegne
Torben Johansen