1. Invitation til præmiereaften på Menstrup Revyen 2019
  3. Status på motorvejsprojektet Rute-54
  4. Aktiviteter i efteråret

Invitation til præmiereaften på Menstrup Revyen 2019

Fredag den 6. september 2019, kl. 18.00 - 01.00.

Menstrup Kro indgik i årets Virksomhedscrawl den 19. juni 2019, hvor vi fik et helt unikt indblik i en virksomhed, der udvikler sig hastigt og i dag har en belægningsprocent på over 70%.
Samtidigt fik vi historien om, hvordan man laver revy for nutidens publikum.
Vi har derfor fået et godt tilbud fra Menstrup Kro om deltagelse på revyens præmiereaften, fredag den 6. september 2019, hvor vi skal smage, opleve og nyde hinandens selskab.
Så nu har du muligheden for at invitere din partner, kæreste, mand eller kone med til en oplevelsesaften.

Tilmelding

Reserver allerede nu fredag den 6. september 2019 - og skynd dig at få bestilt billetter.
Maks. 50 personer kan deltage, så billetterne fordeles efter "først til mølle" princippet.

Se program og menu - og tilmeld dig her

International lufthavn til Næstved

Det var overskriften på Sjællandske efter vi i Næstved Erhvervsforenings bestyrelse luftede nye og større tanker for vores område.

Her lidt brudstykker af vores skriv til Sjællandske: En ny international lufthavn nordvest for Næstved tæt på den kommende motorvej og med kort afstand til en ny havn på Ydernæs, kan blive en realitet om få år, hvis Næstved vil tilbage på landkortet, som et aktivt udviklingsområde, mener man i Næstved Erhvervsforening.

Med lufthavnen vil Næstved og Sydsjælland blive attraktiv for mere og større erhverv og skabelse af 2.000 arbejdspladser er inden for rækkevidde. Når internationale selskaber opretter landeafdelinger, så er den første betingelse meget tit, at denne afdeling skal ligge tæt på en lufthavn og her vil Næstved blive meget attraktiv.

Når man spørger formanden for Næstved Erhvervsforening, Torben Johansen om ikke det her er en joke, kommer svaret prompte: Nej, det er det ikke – der tales meget om at tale Næstved ned og op – jeg synes bare at skoene klemmer hele tiden. Vi tænker simpelthen ikke stort nok. Vores tankevirksomhed er generelt begrænset til, at det er kommunen der skal udføre og betale alt udvikling i vores område og det er efter vores mening, så forkert som det kan være. Byen arbejder med en økonomi der er anspændt og vi skal sikre at borgerne har det godt. Ældre, børn, skoler og mange andre vigtige områder, som skal betales af vores fælles kasse gør, at der aldrig bliver plads til at tænke stort.

Hvis vi tænker større, så åbner der sig hele tiden nye muligheder – og det har vi brug for.

Se artiklen i Sjællandske her.

Se Airbus bud på fremtiden her.

Status på Motorvejsprojektet rute-54

Aktivitetsgruppen har netop onsdag morgen den 3. juli 2019 haft møde for at få opdatering på det politiske billede og koordinere vores aktiviteter.

Den nye Transportminister Benny Engelbrecht som er bosiddende og valgt i Sønderborg kommune, har siddet i Folketinget siden 2007 og har tidligere været Skatteminister i 2014-2015. Derudover har Benny Engelbrecht været EU-ordfører, Forbrugerordfører, Finansordfører, Erhvervsordfører og Formand for Transportudvalget. Vi har budt Benny Engelbrecht velkommen til sit nye job, med ønsket om et godt samarbejde med at få sat yderligere fokus på behovet for velfungerende transport og infrastruktur, som er så vitalt for vores erhvervsliv.

Transportordførerne er endnu ikke udpeget for alle partier, så det afventer vi for at kunne lave en målrettet kommunikation. Så snart navnene er kendt, går vi i gang med dialog og mulige møder. Vi må dog forvente, at flere partier først uddeler posterne på deres sommergruppemøder.

”Motorvejsmafiaen” – eller ”Musketererne” som vi også kalder dem, blev reduceret, da nogle ikke blev genvalgt. Men vi er i gang med at kontakte de nyvalgte fra Sjællands Storkreds. De nuværende bakker stadig op om end de fleste er i opposition.

Magnus Heunicke og andre gode tilhængere kan ikke være aktive i kampen, da de nu er tiltrådt ministerposter. Deres holdninger er dog ikke ændret, så mon ikke vi kan have glæde af det på ministermøderne.

Så der arbejdes stadig benhårdt i kulissen. Du kan følge debatten og nyheder på facebook gruppen "Motorvej Næstved-Rønnede Nu!".

Aktiviteter i efteråret

Vi har nu følgende aktiviteter klar til efteråret:

4. september 2019 - kl. 17:00
Virksomhedsbesøg hos Sydbank
Se programmet og tilmeld dig her

6. september 2019 - kl. 18:00
Menstrup Revyen - præmiereaften
Se programmet og tilmeld dig her

23. oktober 2019
Virksomhedsbesøg hos Lorange Vinhandel

21. november 2019
Politisk status for erhvervslivet i Næstved

Følg med på vores hjemmeside, for en løbende opdatering af de forskellige aktiviteter.

GOD SOMMERFERIE

Hele bestyrelsen i Næstved Erhvervsforening ønsker jer alle en god sommer og ser frem til et aktivt andet halvår 2019.