1. Virksomhedscrawl for unge virksomhedsledere – en succes
2. Folkemødet på Bornholm
3. Skills-2019
4. Program efterår 2018

Her på falderebet før de fleste af os går på sommerferie, vil vi – ud over at ønske jer alle en god sommer – gøre en kort status på de sidste arrangementer, samt informere jer om aktiviteterne i andet halvår, hvor vi håber den stigende interesse for at deltage fortsat vil stige.

Rigtig god sommer til jer alle fra bestyrelsen i Næstved Erhvervsforening.

Virksomhedscrawl for unge virksomhedsledere blev en succes!

Tirsdag den 19. juni mødtes 27 oplagte og videbegærlige ”unge og kommende ledere kl. 14.00 i Næstved Arena klar til en ”crawl” gennem oplevelser og god viden. På 5 hektiske timer blev deltagerne taget med på en busrejse hvor de oplevede indslag fra følgende virksomheder:

Arena Næstved, Frede Andersen & Søn A/S, Kongebryg, Væksthus Sjælland, Fiskerlejet VinCafé , Enø Kød og Noer’s to go.

På hele turen oplevede vi: Vilje, skabertrang, kundeorientering og super god humor – elementer man kommer langt med, når man vil drive virksomhed i 2018.

Vi fik ros for arrangementet, så mon ikke vi kan se frem til et lignende arrangement i 2019.

Folkemødet på Bornholm

Fredag den 15. juni 2018 holdt vi fanen højt for vores motorvejsprojekt. På baggrund af aftalen som de 17 borgmestre i Region Sjælland har indgået omkring prioritering af motorvejsprojekter på Sjælland, deltog vi i en 45 minutter lang debat på Folkemødet. Debatten var arrangeret af Kalundborg og Næstved Kommune, således at både politikkere og erhvervsliv var repræsenteret.

Deltagerne var:
Martin Damm, Borgmester, Kalundborg Kommune
Michael Hallgren, Produktionsdirektør, Novo Nordisk
Jofrid Klokkehaug, Direktør, Statoil Refining Denmark
Klaus Eusebius Jakobsen, Viceborgmester, Næstved Kommune
Torben Johansen, Formand, Næstved Erhvervsforening
Kim Holmberg, CFO, Ardagh Glass Holmegaard A/S

Den Sjællandske ”motorvejsmafia” blev manifesteret og tidligere på dagen blev både Statsministeren og Erhvervsministeren konfronteret med TV2-ØST som ”vidne”.
Endnu et godt skridt i den rigtige retning.

SKILLS-2019

I perioden 4.-6. april 2019 er Næstved vært ved SKILLS-2019 med over 50.000 besøgende i Næstved på 3 dage

Dette arrangement kommer til at betyde meget for Næstved, når der kommer koncentreret fokus på håndværksfagene. Det vil give tilgang til uddannelsesinstitutionerne, men også efterspørgsel hos lokale virksomheder. Her har vi som virksomheder et medansvar for at bakke op om dette helt unikke arrangement.

Som optakt til SKILLS-2019 vil der komme et par lokale begivenheder og den første er:

Håndværker-modeshow den 17. august 2018 kl. 15.00 – 16.30 på Axeltorv i Næstved

Her har vi brug for at så mange virksomheder som muligt deltager med egne ansatte i arbejdstøj – både som publikum og på catwalken – for at vise vores fag og virksomheder, her i Næstved. Samtidig er det en god lejlighed til at lave et socialt arrangement for din virksomhed, hvor i sammen viser at i er stolte af jeres fag og virksomhed.

Klik her for mere information.

Program efterår 2018

17. august – SKILLS Håndværker-modeshow på Axeltorv
5. september – virksomhedsbesøg på Næstved Fjernvarme – den nye administrationsbygning
27. september – Socialprisen sammen med LO og Næstved Kommune
10. oktober – erhvervsprisen sammen med Sydbank
11. oktober – Virksomhedsbesøg hos Ametsis i Næstved
12. november – Stormøde for bygge/anlæg – sammen med Næstved Erhverv
21. november Politisk status for erhvervslivet i Næstved i Ny Ridehal, med fælles middag og foredrag med Clement Kjersgaard

Klik her for at tilmelde dig vores arrangmenter.