1. Generalforsamling og Næstveds Erhvervspris 2020
  2. Ny formand
  3. Valgmøde
  4. Den nye formand har ordet:
  5. Kommende arrangementer

Generalforsamling og Næstveds Erhvervspris 2020

Ovenpå en sommer, hvor Corona stadig fyldte i hverdagen, var det ed stor glæde, at kunne invitere til generalforsamling onsdag 18. august 2021 på Menstrup Kro.
Efter en veloverstået generalforsamling, skulle vi kåre vinderen af Næstveds Erhvervspris 2020, som gik til Ardagh Glass. Endnu engang et STORT tillykke med prisen.
Aftenen sluttede af med god mad og forrygende underholdning med Andreas Bo.

Ny formand

I forbindelse med formand Torben Johansen’s beretning blev det annonceret, at bestyrelsen indstiller Helle Andresen til at overtage formandsposten i Næstved Erhvervsforening senest ved næste generalforsamling i marts 2022. Dette er dog allerede sket, da Torben Johansen er valgt til byrådet og derfor stopper som formand allerede nu.

Valgmøde

Mandag 8. november 2021 inviterede Næstved Erhvervsforening alle interesseret til valgmøde på Grønnegade Kulturcenter. Det var med alle partiernes spidskandidater og over 300 deltagere. Det var med en meget engageret og professionel moderator i Line Baun Danielsen, som styrede aftenens debat. Vi takker for den store opbakning.

Den nye formand har ordet:

Næstved Erhvervsforening vil fortsat være erhvervslivets talerør, når det drejer sig om at sætte fokus på erhvervsudvikling, samhandel og i det hele taget at skabe de bedste muligheder for virksomhederne i Næstved kommune. Det betyder, at vi vil sørge for at blive inddraget i dialoger, bringe medlemmernes holdninger frem i lyset og i det hele taget være en aktiv aktør i hørings- og arbejdsgrupper.
– lige nu er de vigtigste emner:

• Erhvervsudvikling – fastholde og tiltrække flest mulige virksomheder til kommunen
  • Næstved Havn – har vi den rigtige placering? Kan Næstved Havn understøtte erhvervsudviklingen i fremtiden?
  • Uddannelse - der er med til at fastholde de unge og tiltrække arbejdspladser
  • Grøn omstilling og bæredygtighed
  • Indtægt til kommunen ved hjælp af bosætning og lokal arbejdskraft til virksomhederne
  • Infrastruktur – Rute 54 er vedtaget, men arbejdet fortsætter med deltagelse i arbejdsgruppe omkring Rute 22

Kommende arrangementer

Næstved Erhvervsforening vil ud over at være erhvervspolitisk aktiv også fortsætte med at komme med attraktive tilbud til medlemmerne med diverse arrangementer. I december samles bestyrelsen for at planlægge 2022. Her skal vi fastlægge strategien for de kommende 3 – 5 år.

Næste arrangement er onsdag 8. december 2021, hvor Næstved Kommune uddeler Socialprisen. Dette finder sted Gammel Ridehal, Grønnegade Kulturcenter kl. 16.00 – 18.00.
Læs mere og tilmeld dig her.

Onsdag 19. januar 2022 kl. 15.00 – 18.00 inviterer Næstved Erhvervsforening og Næstved Erhverv til Nytårskur. En festlig dag, hvor vi fejrer uddelingen af Iværksætterprisen.
Læs mere og tilmeld dig her.

Vi opdaterer løbende på vores hjemmeside årets arrangementer.

Tak for et begivenhedsrigt år.

Glædelig jul og godt nytår