Bæredygtig ledelse

Lederne Storstrømmen har fornøjelsen af, at invitere til den konferencetour om bæredygtig ledelse.

På arbejdspladsen skal vi konstant forholde os til ny teknologi og forandringer. Det er derfor nødvendigt, at vi tænker bæredygtighed ind i alle aspekter af livet – også i vores virksomheder og måde at bedrive ledelse på.

På konferencen får du indsigt og konkrete værktøjer og strategier til, at du som leder kan agere i dette felt, og lede dig selv og dine medarbejdere på en måde, der både skaber trivsel og bedre bundlinje.

• Registrering
  • Velkomst v/ Lederne Storstrømmen og konferencier, Line Baun Danielsen
  • Hvad er god og bæredygtig ledelse i det 21. århundrede? v/ Gitte Korfitsen Dybkjær
  • Lad os give hjernen bedre arbejdsbetingelser v/ Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff
  • Pause og networking med let forfriskning
  • Livsvigtig ledelse i en digital verden v/ Imran Rashid og Christian Ørsted
  • Afrunding

Facilitator
Line Baun Danielsen, Journalist, tv-vært og blogger

Line er kendt som journalist og TV-vært hos bl.a. TV2 Nyhederne, Go’ morgen Danmark og TV2 Lorry. Hun driver i dag virksomheden LBD Kommunikation, der tilbyder medie- og kommunikationstræning for erhvervslivet. Efter selv at have oplevet stress, som et resultat af en hektisk hverdag, kender hun til de stejle trin og den seje kamp, man bør opdage og undgå i tide. Bæredygtig ledelse ligger derfor inden for Lines referenceramme, og hun har et erfarent blik på temaet.

Oplægsholder
Gitte Dybkjær, Forfatter og ekspert i mental træning i Potential Project

Bæredygtig ledelse handler både om at kunne lede sig selv, medarbejderne og virksomheden med nærvær, effektivitet og engagement. Ud fra forskningsbaseret viden viser Gitte, at et ændret tankesæt og simple praktiske teknikker kan styrke dit lederskab, så du får et mentalt overskud til at skabe en bæredygtig og langtidsholdbar balance og resultater. I dette indlæg får du konkrete teknikker til at træne dit sind til at være mere til stede, fokuseret og opmærksom i dit lederskab og liv.

Oplægsholdere
Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff, Journalist, Autoriserede psykologer og partnere i Mindwork

Henrik og Vibeke præsenterer dig for årsagerne til og konsekvenserne af ubalance i menneskehjernen. Ifølge dem går vejen til bæredygtig ledelse gennem menneskets særlige evne til compassion. I deres fælles indlæg giver de deres kvalificerede bud på en langtidsholdbar tilgang til ledelse samt praktiske og forskningsbaserede strategier, der kan implementeres i hverdagen for at give hjernen mere optimale arbejdsbetingelser.

Oplægsholdere
Imran Rashid og Christian Ørsted, Hhv. speciallæge i almen medicin, forfatter og ekspert i digital sundhed & ledelsesrådgiver og forfatter til ”Livsfarlig ledelse”

Christian og Imran er gået sammen i et unikt samarbejde, for at give os indsigt i den nødvendige teori, som man som leder skal kende til, for at kunne udføre livsvigtig ledelse i en digital verden. I deres indlæg sætter Christian og Imran nogle af de mest udbredte myter om ledelse af et bæredygtigt arbejdsliv under lup og diskuterer nogle af de dilemmaer, som du som leder kan finde dig selv i, i en digital verden. Meget tyder nemlig på, at der eksisterer en lang række myter, som står i vejen for, at vi lykkes med at skabe bæredygtige virksomheder.

Mere information og tilmelding

Konferencen afholdes 30. april 2020, kl. 13 - 17, på Grønnegades Kaserne, Kulturcenter, 4700 Næstved.

Du kan sætte dig ind i alle detaljer vedr. konferencen, se invitation og programmet på Ledernes hjemmeside her.

Prisen for deltagelse er for medlem af Ledernes Hovedorganisation kr. 300,- og ikke medlemmer kr. 500,-