1. Udflugt til Storstrømsbroen og oplevelsescentret
  3. Referat fra generalforsamlingen
  4. Kalender med aktiviteter

Udflugt til Storstrømsbroen og oplevelsescentret

Onsdag den 18. maj 2022 kl. 12.30, afgang fra Sorte Brødre parkeringen.

Tag med på tur med Næstved Erhvervsforening
Den 18. maj kl. 12.30 går turen til Storstrømsbroen og oplevelsescentret. Her skal vi høre mere omkring broen og tankerne bag fra Ulrik Blindum, samt se de enkelte dele i broens konstruktion og visionen for den færdige forbindelse over Storstrømmen.
Og hvem ved – måske turen byder på flere oplevelser?

Tilmeld dig
Arrangementet er gratis for vores medlemmer. Der er 52 som kan deltage i arrangementet, så tilmelding sker efter først til mølle princippet.
Tilmelding skal ske senest den 8. maj 2022.

Du tilmelder dig her

Tak for en festlig Forårskur

Knap 200 erhvervsfolk deltog i onsdags til årets Nytårskur, som vi grundet dato-udskydelsen havde omdøbt til Forårskur. Traditionen tro fik vi taget et tilbageblik på 2021, sat 2022 i fokus og kåret årets iværksætter. Det var tydeligt at deltagerne nød et gensyn med kolleger og samarbejdspartnere, da lokalet summede af smalltalk og network på tværs af brancher.

Årets iværksætter
I år var de tre nominerede til Iværksætterprisen: Ræbild og Walin, Friis Carclean og Butik Friis.
I år har det faktisk været ekstra svært at vælge, hvem af de nominerede som skulle have prisen, da alle opfyldte de kriterier der er for prisen. Kriterierne handler bl.a. om at være innovative, synlige, skabe nye arbejdspladser og være inde i en positiv økonomisk udvikling.

Vinderen blev Julie Friis fra Butik Friis, da hun også har formået at kombinere det fysiske og digitale. Butik Friis er en flot forretning, som i den grad også er med til at vise vejen for andre.

Årets iværksætter fik overrakt blomster, diplom og et lokalt produceret trofæ som var designet af Dennis Bossen.

Fokus på kvinder i ledelse
Aftenen bød også på inspirerende indspark fra to foredragsholdere, som var med til at skubbe lidt til vores mønstre, tanker og udvikling.
I år var der fokus på kvinder i ledelse, og derfor havde vi inviteret Bodil Nordestgaard Ismiris og Anne Sophia Hermansen.

Bodil Nordestgaard Ismiris, adm. direktør i Lederne, fik sat en tyk streg under, at vi i Danmark er for dårlige til at udnytte, at vi har adgang til verdens mest veluddannede kvinder.

Anne Sophia Hermansen, kulturkommentator, kritiker og litteraturhistoriker på Berlingske, holdt et foredrag om de store dynamikker og generationskløfter i samtiden, hvor der skal være plads til alle.

Referat fra generalforsamlingen

Onsdag den 30. marts 2022 fik vi holdt ordinær generalforsamling i Næstved Erhvervsforening. En aften som også bød på et pænt farvel til Torben Johansen - og et varmt velkommen til vores to nye bestyrelsesmedlemmer.

Tak til Torben Johansen
Torben Johansen havde sidste arbejdsdag i Næstved Erhvervsforenings bestyrelse til generalforsamlingen.
Torben har været medlem af bestyrelsen siden 2014, hvoraf han stået i spidsen som formand for bestyrelsen fra 2016 frem til november 2021.
Det har været travle år, hvor motorvejsprojektet Rute-54, har været en af de største bedrifter, som Torben har været den store tovholder på.
Torben har haft kæmpe betydning for foreningens synlighed henover årene, hvilket vi alle i bestyrelsen, men også udenfor, kan bekræfte.

Derfor skal der lyde en STOR tak for hans kæmpe indsats gennem årene.

Velkommen til Jakob og Simon
På vores generalforsamling blev der også valgt nye kræfter ind i bestyrelsen. Vi kan derfor byde varmt velkommen til Jakob Spodsberg og Simon Larsen.

Jakob Spodsberg, Remisen:
Jakob er med sine 23 år det yngste medlem af bestyrelsen. Jakob er daglig leder af iværksætterhuset Remisen, hvor der pt. er samlet 25 unge iværksættere fra 14 forskellige virksomheder.
Jakob rådgiver unge iværksættere med opstart af virksomhed og ser frem til bestyrelsesarbejdet i Næstved Erhvervsforening:
”Jeg ser frem til at arbejde på at få flere uddannelser til byen og tale iværksætternes sag. Jeg vil kæmpe for at fastholde flere iværksættere til at starte virksomhed i Næstved, da vi har så meget at byde på”.

Simon Larsen, Anzet:
Simon er 39 år og direktør i det hurtigtvoksende vikarbureau Anzet. Simon har 10 års erfaring fra rekrutteringsbranchen.
Simon ser meget frem til arbejdet i Næstved Erhvervsforening:
”Jeg synes vi skal kunne måle os med jyske byer, hvor de er gode til at tiltrække virksomheder. Vi skal have fokus på erhvervsudvikling samt bosætning – især i bymidten. Og så skal vi have en stor havn”.

Læs hele referatet
På vores hjemmeside har vi placeret hele referatet fra generalforsamlingen.

Du finder referatet her

Aktiviteter 2022

Her kan du se nogle af de kommende arrangementer i Næstved Erhvervsforening:

Bliv klar til at sælge din virksomhed | 12. maj 2022 - kl. 8:00 - 10:45
Har du sikret din virksomheds fremtid ved at overveje, hvem der skal drive den videre efter dig? Næstved Erhverv holder i samarbejde med Erhvervshus Sjælland og rådgivere fra konsulenthuset CNSLT en gratis workshop for ejerledere.

Besøg på Storstrømsbroen | 18. maj 2022 - kl. 12:30
Næstved Erhvervsforening inviterer til besøg på byggeriet af Storstrømsbroen og oplevelsescentret. Der vil blive arrangeret bustransport. Der kommer mere information, når detaljerne er på plads.

Konference om Cirkulær Økonomi | 25. maj 2022 - kl. 12:00 - 16:00
Ressource City har fornøjelsen af at invitere til den årlige konference om cirkulær økonomi. I 2022 er der fokus på, hvordan virksomheder kan håndtere de øgede grønne og cirkulære krav og forventninger, der stilles til dem.
Læs mere og tilmeld dig her

Husk at holde øje med vores hjemmeside, da vi løbende opdaterer denne med årets arrangementer.