Der er brug for dig!

Derfor er du også inviteret med til orienteringsmøde om Rute 22 - Den Sjællandske Tværmotorvej:

Onsdag den 29. marts 2023 kl. 16.30 - 18.00
på Slagelse Erhvervscenter, Sdr. Stationsvej 26, 1. 4200 Slagelse.

En gruppe af virksomheder og erhvervsforeninger på Syd- og Vestsjælland er gået sammen, om en langsigtet indsats for at få oprettet en Tværmotorvej på Sjælland. Inspirationen hentes i arbejdet for Rute 54 (Næstved-Rønnede), som viste, at en selvstændig indsats og stemme fra erhvervslivet har afgørende betydning for infrastrukturinvesteringer i vores region.

Ved hurtig handling og økonomisk mobilisering på tværs af virksomheder i Faxe, Kalundborg, Slagelse og Næstved kommuner, er det lykkedes at få påvirket Christiansborg så meget, at vi fik skrevet en forundersøgelse for en motorvej ind i infrastrukturaftalen fra sommeren 2021. Men vi skal videre og det er et langt sejt træk.

Til formålet er der stiftet Foreningen til Fremme af den Sjællandske Tværmotorvej.

Virksomheder som Ardagh, Royal Unibrew, Novozymes, Slagelse Transportcenter, Frode Laursen, Palles Fragt, Kalundborg Havn m.fl. er allerede medlemmer, men der er behov for flere, for at vise Christiansborg, at vi mener der her på Sjælland. Dertil er der behov for at kunne finansiere de forskellige aktiviteter, herunder en fokuseret Public Affairs indsats på linje med den, der sikrede Rute 54.

Hvad sker der på orienteringsmødet?

Formålet med mødet er at fortælle om status på den sjællandske tværmotorvej, hvad den vil betyde for vækst, udvikling, arbejdskraft og uddannelse på Sjælland. Dertil får vi også perspektivet fra vores lokale erhvervsliv, og hvorfor det er afgørende, at vi slår os sammen for dette mål. Herudover vil Slagelses borgmester Knud Vincent også kigge forbi og bidrage med indsigt og sine inputs.

Vi håber at se dig til mødet. Alle er meget velkomne.

Du tilmelder dig orienteringsmødet her.

Har du spørgsmål til arrangementet?

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte erhvervschef Peter B. Madsen på telefon 28 80 14 71 eller mail per@slagelseerhvervscenter.dk.

Foreningens formand har ordet:

Argumenterne for at melde sig ind i vores forening, samt at deltage i orienteringsmødet burde være indlysende, og de står i min optik i kø, her er blot nogen af dem:

• For Slagelse's vedkommende giver det hurtig og sikker adgang til Kalundborg og Næstved (og videre til Sydmotorvejen)
  • For Næstved og Kalundborg er billedet naturligvis det samme
  • Binder Femeren sammen med vores region
  • Understøtter den massive udvikling der både er i Kalundborg nu, men som også kommer, det er ikke småting der er undervejs
  • Er en langt mere sikker måde at flytte os hurtigt på, der er markant færre uheld på en Motorvej

På alle måder vil en tværforbindelse give absolut mening.
Og ja den er også grøn. Specielt den tunge trafik vil spare meget brændstof ved at man ikke at skulle OP/NED i fart 100 gange på strækningen.

Så KOM NU, bak op, det er muligt det er lidt langt væk, også mentalt, og at den først kommer om 10 -12 år, men er vi IKKE aktive inkl. dig, så kommer den måske slet ikke.
Det kræver et konstant, og vedvarende pres, indtil vi er så langt så den ikke længere kan hældes ned af brættet.

Så jeg vil ikke tigge og bede 😊 selvom det er tæt på, men kom nu til mødet i Slagelse den 29. marts 2023.

Den tilslutning der er lige i dag, hvis den giver udtryk for engagementet, så fortjener vi ikke engang en grussti at gå på.
Så kom nu ind i kampen, og brug lidt tid på at høre nærmere.

Jeg glæder mig til at se dig på Posthuset i Slagelse. 😊
(OG kan du ikke selv deltage, så del og spred gerne budskabet videre i din omgangskreds)

Jens-Ole Larsen
Formand for foreningen