I dette NYHEDSBREV finder du følgende:

1. Nye aktiviteter i maj måned
2. Motorvejen ”Rute-54”
3. Senobis virksomhedsbesøg
4. Kommunen som HR-partner
5. Virksomhedsbesøg på Howden
6. Formanden har ordet

Nye aktiviteter på hjemmesiden

Næstved Erhvervsforening har stadig spændende arrangementer i maj måned du absolut ikke må gå glip af.

Det gode bankmøde!

Arena Næstved – Loungen mandag den 22. maj 2017 kl. 16.00 – 18.30
Næstved Erhverv arrangerer dette møde med undertitlen ”Sådan får du succes i mødet med banker og investorer”.

Se hele programmet på her

Årets oplevelse – bliv en bedre leder!

Herlufsholm Skole – Festsalen tirsdag den 30. maj 2017 kl. 16.30
Næstved Erhvervsforening har fået mulighed for at tilbyde dette helt enestående arrangement sammen med Copenhagen Phil hvor musikchef Uffe Savery (den ene halvdel af SAFRI DUO) vil underholde med ledelsens kunst demonstreret gennem musikken. Et arrangement du ikke må gå glip af!

Se hele programmet på her

Motorvejen ”Rute-54”

Efter borgmester delegationen tidligere var på besøg hos Trafikminister Ole Birk, havde vi i Næstved Erhvervsforening fået arrangeret møde med Folketingets Transportudvalg. Til dette møde havde vi sammensat et stærkt hold med repræsentanter fra Ardagh Glas Holmegaard A/S, Vognmandsfirmaet Frede Andersen & Søn, Royal Unibrew A/S samt Næstved Erhvervsforening. Delegationen påpegede de mange problemstillinger og behov der var for de virksomheder, der havde tung trafik til og fra området. Konklusionen var at Transportudvalget var glad for at linjeføringen nu var fastlagt, men der endnu ikke var fundet økonomi til etableringen.

Der var god stemning på mødet og forståelse for projektet, med undtagelse af repræsentanterne fra Dansk Folkeparti og Enhedslisten, som henholdsvis mente at projektet var dårligt forrentet og at der slet ikke var behov for en motorvej. De 2 repræsentanter er henholdsvis fra Mariager og Esbjerg. Kampen om selve etableringen er langt fra færdig og det er vigtigt, at vi alle bruger vores indflydelse og argumentation for at fastholde presset.

Stort fremmøde til virksomhedsbesøg på Senobis den 19. april 2017

Over 30 medlemmer mødte op til et spændende foredrag af iværksætteren og ejer af Senobis, Thomas Skov Nielsen, der fortalte sin historie fra sin tid som elev i Bilka og frem til ejeskabet af eksportvirksomheden Senobis.

En fantastisk historie som i bedste købmandsånd blev serveret uden store armbevægelser, men direkte og målrettet. Thomas er en iværksætter med stort hjerte for sin hjemby, der hele tiden er med i udviklingsstrategien for virksomheden. Når virksomhedens hovedlager i Kolding i løbet af året er flyttet til Næstved, ja så går alle varer som den Grønlandske befolkning forbruger og konsumerer gået igennem Næstved. På toppen af det kan vi se frem til et gigantisk Euro Outlets center, der åbner i den gamle Føtex bygning på Vordingborgvej – en fantastisk historie.

Vil du vise din virksomhed frem, så kontakt bestyrelsen. Vi vil gerne besøge alle typer og størrelse af medlemsvirksomheder og høre den spændende historie.

Spændende dag på ZBC den 10. maj 2017 med temaet ”Kommunen som HR-partner?”

Rådgiverforum Næstved havde arrangeret dette møde som følge af den anklage Dagbladet Børsen bragte mod Næstved Kommune den 12/1-2017. Dagens panel som gav deres bud på situationen var:
- Centerchef Torben Bahn Petersen, Næstved Kommune, Center for Arbejdsmarked
- Chef for forretningsservice i Dansk Erhverv, Jacob Tietge
- Direktør Thomas Skov Nielsen, Senobis / Euro Outlets

Efter arrangementet skrev Rådgiverforums formand Kristian Skov-Andersen:
”Vi fandt den rygende pistol- Linjerne omkring jobcentret blev trukket skarpt op på vores konference i går: Jobcentret kan ikke afgrænse sine tiltag til kommunens ledige borgere, da jobnet.dk og f.eks. jobindex.dk flyder sammen.

Og derfor føler man sig ikke skyldig i at træde ind på markedet for rekruttering af folk, som allerede er job. Bl.a. dette mener Dansk Erhverv omvendt er angribeligt og uheldigt.

Senobis , som repræsentant for jobcentrets kunder, var godt tilfreds med den gode service og de mange medarbejdere, som centret har skaffet.

Så kan vi andre overveje, om tilfredsheden med den gode service hænger sammen med at servicen er gratis, hvilket medarbejderne i begyndelsen også er (praktik og løntilskud).

Givet er det at vores medlemmers aktivitet ville stige, hvis vi forærede vores ydelser bort.

Jobcentrer udtrykte stor velvilje til dialog med private aktører, erhvervsforeningen, politikere og Rådgiverforum Næstved. Så der er formodning for at vi har sat en bevægelse i gang.”

Vi accepterer ikke stress! – det var overskriften på vores fyraftensmøde d på Howden Axial Fans den 15. maj

Et spændende indlæg af CEO Allan Kristensen som fortalte om rejsen fra en afdeling af Nordisk Ventilator til et datterselskab af en amerikansk koncern, hvor Næstved selskabet er ”center og excellence” hvor medarbejderstaben består af højt kompetente medarbejdere.

En af nøglerne til succes er god medarbejder trivsel og her gav Sales Engineer og stressvejleder Lene Sander et godt indblik i hvordan medarbejdere med stress symptomer får hjælp til løse problemerne før de vokser sig store. Virksomheden havde betydeligt fald i syge statistikken efter der var kommet fokus og hjælp til medarbejderne.

Formanden har ordet

Vi er nu kommet rigtig godt i gang med aktiviteterne. Vi har fået etableret en Facebook profil og en LinkedIn profil som vi bruger 2017 til at teste igennem. Derfor opfordrer vi til at ”følge” os på disse sociale medier og gerne komme med indlæg og kommentarer.

På hjemmesidens medlemsoversigt er der stadig mange medlemmer, der ikke har fået logo, billede og en kort tekst om virksomheden oprettet. Det er her vi kan finde lidt informationer om medlemmerne – så I må meget gerne opdatere eller give lyd, hvis I skal have hjælp.

Jeg håber vi ses til de gode arrangementer vi har i resten af maj måned.