• Vinderen af Næstved Erhvervspris 2022
  • Rute 22 - bedre infrastruktur på Sjælland
  • Kommende aktiviteter

Vinderen af Næstved Erhvervspris 2022 blev Teqton

Stort tillykke til Teqton, som fik overrakt Næstved Erhvervspris 2022. Med prisen fulgte et kontant beløb på 10.000 kr. og et flot keramikfad udført af keramikeren Heidi Fournier.

Prisen uddeles hvert år til en virksomhed, som har udmærket sig indenfor fx innovation, vækst, eksport, investering eller medarbejderudvikling.
Når valget faldt på Teqton, så er det fordi, at vi her så en virksomhed der performede flot på samtlige 6 kriterier for at modtage prisen. Derudover er Teqton også en virksomhed der er visionær indenfor bæredygtighed.
Så, flot indsats og stort tillykke til Teqton og deres medarbejdere.

Du kan læse uddrag fra begrundelse og Borgmester Carsten Rasmussens tale her.

Om arrangementet

Erhvervsprisen blev uddelt i samarbejde med Sydbank, og det var en festlig aften, hvor vi var meget glade for at kunne fejre årets prismodtager.

Efter fejringen satte vi fokus på hvordan man kan øge arbejdsglæden, og dermed skabe højere produktivitet og livsglæde. Det var den tidligere tidobbelt verdensmester og olympiske sølvvinder i kanoroning, Arne Nielsson, som motiverede og introducerede os for begrebet "Hænderne-over-hovedet-dage".

Bygge- og anlægsmøde den 16. november 2022

Den 16. november 2022 kl. 16.00 - 19.00 afholder vi det årlige bygge- og anlægsmøde sammen med Næstved Erhverv.
Her har du mulighed for at høre Svend Koefoed-Hansen fortælle om udstykningen på Stenlængegården, få information om opførelsen af Novencos DBNB certificerede domicil og endelig vil Torben Kjær fra Shipley Denmark fortælle om, hvordan du gennemfører den bedste tilbudsproces.

Tilmeld dig
Du kan læse mere og se hele programmet her.
Du kan gå direkte til tilmelding her.

Rute 22 – bedre infrastuktur på Sjælland

Næstved Erhvervsforening er med til at stifte Foreningen til fremme af den sjællandske tværmotorvej.
Et aktivt arbejde for vores infrastruktur har tidligere give gode resultater – Rute 54 er nemlig vedtaget til at stå værdig i 2031. Det var ikke sket, hvis der ikke havde været et stort og aktivt arbejde fra det lokale erhvervsliv, repræsenteret ved Næstved Erhvervsforening og ikke mindst Torben Johansen, vores daværende formand.

Det næste step i udviklingen af infrastrukturen, er en motorvej fra Næstved via Slagelse til Kalundborg. Derfor har Næstved Erhvervsforening støttet stiftelsen af foreningen, der skal støtte dette arbejde i samarbejde med Slagelse og Kalundborg Erhvervsforeninger.
Formålet med foreningen er at skabe politisk fokus på vigtigheden af motorvejen.

Men hvorfor ønsker vi den Sjællandske Tværmotorvej?

• For at reducere rejsetiden på Sjælland, som kan skabe øget vækst og sammenhæng
  • For at øge interessen for internationale investeringer til Sjælland og give bedre eksportmuligheder
  • Fordi det er af vital betydning for det regionale arbejdsmarked, uddannelser og for regionens mange pendlere
  • Fordi der er mulighed for stor samfundsøkonomisk gevinst
    • 2 milliarder kr. i indkomstskabelse i regionen og 494 millioner i skatteindtægter
    • Produktionsværdien øges med 3,5 milliarder kr. i de fire kommuner

Du kan selv støtte foreningen og dens arbejde ved at melde dig ind her.

Aktiviteter 2022

Alle aktiviteter annonceres på hjemmesiden og her i vores nyhedsmails. Vi opfordrer til at sætte X i kalenderen allerede nu til følgende datoer:

Stormøde, Bygge og anlæg | 16. november 2022 - kl. 16:00 - 19:00
Stormødet er din mulighed for at blive opdateret på de største bygge/anlægsprojekter i dit lokalområde - samt Næstved Kommunes anlægsbudget for 2023.
Læs mere her

Nytårskur 2023 | 19. januar 2023 - kl. 15:00 - 18:00
Traditionen tro inviterer Næstved Erhverv og Næstved Erhvervsforening til nytårskur for det lokale erhvervsliv, så vi kan ønske hinanden et godt nytår.
Læs mere her

Husk at holde øje med vores hjemmeside, da vi løbende opdaterer denne med årets arrangementer.