I dette nyhedsbrev finder du følgende:

1. Årets erhvervspris uddeles den 10. oktober 2018
2. Business- og affaldsdating hos Ressourcecity den 11. oktober 2018
3. Virksomhedsbesøg hos Ametsis den 24. oktober 2018
4. Motorvejsprojektet Rønnede-Næstved
5. Budgetforlig i Næstved Byråd for 2019
6. Program efterår 2018

Vi er nu kommet ind i årets mest aktive møde og arrangementsperiode og vi ved godt mange skal foretage prioriteringer. Men inden vi tager fat på oktober, vil vi bede jer reservere datoen 21. november 2018, hvor vi gør politisk status for erhvervslivet. Detaljeret program kommer senere i oktober.

I oktober byder vi på 3 spændende arrangementer som vi håber at rigtig mange vil deltage i.

Uddeling af Erhvervsprisen 2018!

Onsdag den 10. oktober 2018 kl. 16.30 – 19.00 uddeler Næstved Erhvervsforening og Sydbank årets Erhvervspris i Sydbank Arkaden.

Program:

• Velkomst ved formand Torben Johansen, Næstved Erhvervsforening, og områdedirektør Jesper Lund Wimmer, Sydbank
  • Borgmester Carsten Rasmussen om motivationen bag pristildelingen
  • Inspirator Henrik Mathiasen kommer med forslag til, hvordan du kan opnå mere succes – både personligt og professionelt – gennem et bevidst valg om en optimistisk tilgang
  • Sandwich og drikkevarer

Husk at der er tilmelding til arrangementet senest tirsdag den 5. oktober 2018.
Du tilmelder dig her.

Business- og affaldsdating hos Ressourcecity!

Torsdag den 11. oktober 2018 kl. 15.00 – 17.00 holder vi sammen med Ressourcecity et spændende datingmøde, hvor du kan byde ind med restressourcer fra din virksomhed, som kan anvendes i andre virksomheders produktion?

Måske har du forretningsideen, men mangler en samarbejds- eller forretningspartner?

Tilmelding på mail ressourcecity@naestved.dk senest d. 8. oktober 2018.

Virksomhedsbesøg hos Ametsis!

Onsdag den 24. oktober 2018 kl. 16.30 – 18.30 skal vi besøge AMETSIS (også kendt som Sistema) i deres domicil på Grimstrupvej 185 i Næstved. AMETSIS er en kendt iværksætterhistorie som startede i 2008 og her 10 år efter er en succesrig virksomhed med landsdækkende afsætning i hele Norden.

Program:

• Velkomst
  • Historien om virksomheden v/ direktør Maja Meisner og Brian Hansen
  • Rundvisning på virksomheden
  • Spørgsmål, netværk og sandwich

Husk at der er tilmelding til arrangementet senest mandag den 22. oktober 2018

Du tilmelder dig her.

Motorvejsprojektet Rønnede-Næstved

Aktionsgruppen nåede i september op på næsten 500.000 kr. i vores fundraising for at skaffe økonomi til at løfte indsatsen for at få vores motorvej på dagsordenen. Og hvad er der så ellers sket?

• Vi fik indgået aftale med Grace Public Affairs om en målrettet indsats for vores projekt, sammen med os.
  • Vi har fået en god start og fået informationsniveauet, om hvad der sker på ”borgen”, op på et højere niveau.
  • Vi deltog i DF møde i Rønnede, hvor vi offentlig fik stillet spørgsmål til Kristian Thuesen Dahl, DF med efterfølgende god presseomtale.
  • Fredag morgen den den 21. september havde TV2News kl. 08.45 et længere indslag om trafiktætheden og de mange spildtimer der var på landevejene. Via Dansk Byggeri var der et direkte indslag fra Holme-Olstrup, hvor Jørn Johansen udtalte sig om vores besværligheder på grund af den manglende motorvej.
  • På onsdag den 3. oktober er der åbent samråd med Finansministeren i Transportudvalget (kan ses direkte på www.ft.dk ) Her vil vi via Grace bistå nogle af ordførerne med forberedelse af spørgsmål.
  • Samme dag den 3. oktober er der på Christiansborg rundbordssnak om den Sjællandske infrastruktur. Her har vi Kim Holmberg fra Ardagh med i panelet.
  • Resten af året har vi planlægningsmøder med Grace hver 14. dag.

Hvordan sponsorer du projektet?

Du sender en mail til ne@naestvederhvervsforening.dk med angivelse af det beløb du/I vil sponsere og så modtager i efterfølgende en faktura fra Næstved Erhvervsforening på det angivne beløb. Næstved Erhvervsforening sikrer at alle donerede beløb udelukkende bruges til Motorvejs projektet Rønnede-Næstved.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte:

Budgetforlig i Næstved Byråd for 2019

Næstved Byråd indgik den 19. september et budgetforlig med deltagelse af samtlige partier – altså et enigt byråd. Det i sig selv var en positiv nyhed.

Udover et løft til velfærd så er der følgende gode nyheder til erhvervslivet:

Dækningsafgiften bliver nedsat med 0,5 promille i 2019 fra 2,25 promille til 1,75 promille. Det er et skridt i den rigtige retning, selvom signalværdien i at man overhovedet vil tage ekstra skat af lokaler til erhverv, i sig selv er meget ulogisk.

Trods regeringens beslutning om at der skal laves regionale erhvervshuse og Næstved i den forbindelse skal bidrage med 1,15 mio. kr. så er der i budgetforliget tilført 1,15 mio. kr. til fastholdelse af det eksisterende aktivitetsniveau i Næstved Erhverv.

Derudover er der afsat 300 tusinde kr. til at støtte op om vores fælles kamp for motorvejen Rønnede – Næstved.

I Næstved Erhvervsforening er det vores opfattelse at budgettet tilgodeser bredt og skaber en god platform for den kommende arbejdsindsats for at opnå den bedste udvikling af vores kommune – ikke mindst med stor fokus på Næstved som en fremtidig erhvervsby.

Du kan se hele budgetforliget her.

Program efterår 2018

10. oktober - Erhvervsprisen-2018 sammen med Sydbank
11. oktober - ”Business- og affaldsdating” hos Resourcecity
24. oktober - Virksomhedsbesøg hos Ametsis i Næstved
12. november - Stormøde for bygge/anlæg – sammen med Næstved Erhverv
21. november - Politisk status for erhvervslivet i Næstved i Ny Ridehal, Fælles middag, Foredrag med Clement Kjersgaard.

For tilmelding og mere information, klik her