I dette nyhedsbrev finder du følgende:

• Generalforsamling 2024
  • Nyt erhvervshus i Næstved
  • Virksomhedsbesøg på Novenco
  • Den Sjællandske Tværmotorvej

Husk at tilmeld dig generalforsamlingen 25. april

Næstved Erhvervsforening afholder ordinær generalforsamling torsdag den 25. april 2023 kl. 16.00 - 20.30 på Næstved Gymnasium og HF.
Efter den formelle generalforsamling, får du mulighed for at høre indlæg fra kommunaldirektør Camilla Nowak om, hvordan hun ser erhvervsudviklingen i Næstved kommune.

Næstved Erhvervsforening sætter fokus på iværksætteri, og derfor skal vi også høre Marius Lauridsen fortælle om sin virksomhed Skodfabrikken – hvor kommer idéen fra, og hvordan arbejder han med det i sin virksomhed.

Efter generalforsamlingen serveres der et let måltid, og der er mulighed for networking.

Du kan tilmelde dig generalforsamlingen her.

Nyt erhvervshus i Næstved

De sidste 5 år, har vi i Næstved Erhvervsforening arbejdet for, at få skabt et samlet erhvervshus i Næstved Kommune. Et hus hvor man finder alle kommunens erhvervs- og udviklingsaktører - og hvor sammenholdet, dynamik og signal styrkes, ved at sidde sammen. I marts kunne det så endelig offentliggøres, at vores stærke ønske bliver en realitet.

Erhvervshuset placeres på Farimagsvej 65, og vil huse Næstved Erhverv, Næstved Cityforening, DigitalLead, Ressource City, We build Denmark og Næstved Erhvervsforening.
Derudover er det også meningen at Erhvervshus Sjælland og Væksthus Sjælland kan bruge Erhvervshuset, ved besøg i Næstved Kommune.

Vi er overbeviste om, at det bliver godt at vi alle kommer til at sidde sammen. Det kommer til at styrke vores i forvejen stærke sammenhold - og sikre at lokale virksomheder har én indgang til hjælp, rådgivning og sparring.

Næstved Erhvervsforenings formand Helle Andresen vil benytte Erhvervshuset, når hun arbejder for foreningen og til Næstved Erhvervsforenings møder. Formandsposten er dog ikke et fuldtidsjob, hvorfor hun ikke vil være i erhvervshuset til daglig.

Det er planen, at Næstved Erhvervsforening og resten af erhvervshusets beboere, flytter ind efter sommerferien.

Virksomhedsbesøg hos Novenco

Næstved Erhvervsforening inviterer på virksomhedsbesøg hos Novenco Building & Industry, som i efteråret flyttede ind i deres nybyggede, klimavenlige og topmoderne domicil i Øverup erhvervsområde.
Novenco står for udvikling og produktion af de mest energieffektive ventilatorer, og disse kommer vi også til at høre om på besøget.

Temaet for dagen er ESG og energioptimering, som Novenco implementerer i deres arbejde med udvikling og produktion af de energieffektive ventilatorer.
Foruden oplæg fra Novencos CEO Lars Knaack og Anders Thorsted, får vi også en rundvisning i deres helt nye produktionsfaciliteter.

Du kan læse mere og tilmelde dig arrangementet her.

En vigtig mærkesag i 2024

Næstved Erhvervsforening er gået aktivt ind i arbejdet for at få Den sjællandske Tværmotorvej fra Rønnede via Næstved til Slagelse og Kalundborg. Derfor er vi repræsenteret i bestyrelsen i ”Foreningen til fremme af den sjællandske tværmotorvej – Rute 22”

Foreningen arbejder med at påvirke politikerne i Regionen og på Christiansborg for at få Rute 22 øverst på infrastrukturplanen. Det kræver størst mulig støtte fra det lokale erhvervsliv, hvorfor vi opfordrer til at læse mere om os på https://tværmotorvejen.dk/hvorfor-en-tvaermotorvej/, hvor du også har mulighed for at støtte foreningen med medlemskab.

Du er altid velkommen

Næstved Erhvervsforening vil gerne have input fra og dialog med vores medlemmer. Husk derfor, at du altid er velkommen til at kontakte mig eller en af de øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Mange hilsner på bestyrelsens vegne

Helle Andresen